AY TAKVİMİNE BAĞLI İBADETLERDE İCTİHAD
YA DA İBADETLERDE İCTİHAD OLMAZ ,ölçüsü der beyanındadır :
''(Hilali) görünce oruca başlayın , görünce orucu bırakın , göremezseniz ayı tamamlayın '' hadisi şerif
orucun miladi değil hicri aya sabitlenmesi peygamber emridir.
oruç taabbudi bir ibadettir.
tutulma sebebi sağlık sıhhat bulmak değil , allahın emrini yerine
getirmektir. tıbbi faydalarının olması allahın bir çok lutfundan
biridir.
-namazın vakitlerinde takvim yayınlanmasıyla orucun
vaktinde takvim yayınlanması bir değildir. kaldıkı takvim dede esas
güneşin hareketleridir. ve güneşin hareketleriyle alakalı
peygamberimizin sözleridir. sabah güneşin fecri sadıkıyla başlar
güneşin kendisinin görülmesiyle biter. öğlen de ölçü güneşin sema
da en üst noktaya varması ikindide bir şeyin gölgesinin iki katına
çıkması :) akşam da güneşin batışının başlaması yatsı da güneşin
batış tarafındaki şavkının kaybolmasıdır. bundan dolayı namaz
vakitleri mevsimlere göre sürekli değişir.
-aslında namaz
vakitlerinded e güneşin hareketlerine tabiyiz . ama onun takvimsel ve
saatle ölçülendirilmesi kolay olduğundan diyanet başkanını
yanıltıyor. Oradada takvime değil güneşin vakitlerine tabiyiz. Ama
onun bu söylemine göre sanki takvime tabiyiz. gerçekten takvime
tabi olsaydık . bütün dünya da namaz vakitlerini sabitlememiz
gerekirdir. Mevsimler vs de hep aynı saatlerde sabahı öğleyi
kılardırk.
-ramazanın hilale bağlanması zaman ve asırlar üstü
ve medeniyetler üstü enfes bir ölçüdür. Matbaanın , takvimin ,
saatlerin üstünde onlarla barışık bir usullendirmedir. Bedevi de
hadari de anlar. Medeni ve teknolojik refah seviyesi dini değerlere
uygulanmaz . ama dini değerleri n yaşanmasının hizmetine sunulur.
Dinin değerlerinin ritüel ve içerik kavram ve mantalite olarak
revize edilmesi zamana uydurulması ameliyesinin adı modernizmdir.
Ve modernizm tanrıtanımazlığın Müslümanlara oryantalistleri okumak ve
etkilenmek yoluyla bulaşan akıl hastalığıdır.
Dini yetkinliği
olmayan bir adamın , dini konularda konuşması yobazlıktır. Diyanet
kurumunun başına gelmiş adamın o görevde olmasa hiçbir Müslüman
tarafından fetvasına itibar edilmez. Ankara ilahiyat fakültesi hocası
olarak sözlerini kimse ciddiye almazdı.. Çünkü İslami ilimler de
alt yapısı yoktur. Selasetu dakika diye televizyonda Arapçayı
parçalayan adam ın kavuğu göstermelik , sakalı da sonradan
bırakmadır sünnet olduğundan değildir.
-laik bir devletin
camileri idare etmek vs için kurduğu ama Müslümanlara nezaketsizlikten
terbiyesizliğe kadar bir çok şeyi yaptırdığı kurumu nun başına
oturunca , başörtüsünün kamu dairelerinde ve okullarında hala yasak
olduğu bir ülkede yaşadığını unutup dini ibadet şekillerinde ve
kurallarında düzenleme cesaretini göstermek erkeklik değildir. Ve
yüce Allah kendisine ve indirdiği değerlere erkekleneneleri elbette
görmektedir.
- islam aleminde takvim birliği sağlanması dini değil
teknik bir meseledir. daha ziyade siyasidir. birşey dinin hedefleri
arasında değilse onu dini hedefler listesine almak ile o fiil dini hale
gelmez.
bütün islam ülkelerinin aynı gün oruç tutup açması da dinen gerekli değildir.
hac da haremeyn ikliminin bir yerinde ayın hilalinin görülmesi esastır.
bin kusur yıldan beri bu amel böyledir. asrı saadette de böyleydi.
diyanet işleri başkanının bir adım daha ileri gidip bir gün önce
arafatta vakfeye durmasını bekliyoruz. çünkü eğer kendisi dediğine
inanıyorsa haccı olmuyor. eğer öyylede olur böyle de olur diyorsa o
zaman ha öyle ha böyle diğer müslümanlarla yapsın haccını. ve kendini ve
bizi küçük düşürmesin cümle aleme rezil etti türkiyeyi. bula bula bunu
mu diyanet işleri başkanı yaptınız diyorlar.
bir daha yazıyorum.
eğer dediğinde ısrarcı ve samimiyle bir gün önce dursun arafatta vakfeye
. hac arafattır çünkü. haccı olmuyor çünkü :))
YA DA İBADETLERDE İCTİHAD OLMAZ ,ölçüsü der beyanındadır :
''(Hilali) görünce oruca başlayın , görünce orucu bırakın , göremezseniz ayı tamamlayın '' hadisi şerif
orucun miladi değil hicri aya sabitlenmesi peygamber emridir.
oruç taabbudi bir ibadettir.
tutulma sebebi sağlık sıhhat bulmak değil , allahın emrini yerine getirmektir. tıbbi faydalarının olması allahın bir çok lutfundan biridir.
-namazın vakitlerinde takvim yayınlanmasıyla orucun vaktinde takvim yayınlanması bir değildir. kaldıkı takvim dede esas güneşin hareketleridir. ve güneşin hareketleriyle alakalı peygamberimizin sözleridir. sabah güneşin fecri sadıkıyla başlar güneşin kendisinin görülmesiyle biter. öğlen de ölçü güneşin sema da en üst noktaya varması ikindide bir şeyin gölgesinin iki katına çıkması :) akşam da güneşin batışının başlaması yatsı da güneşin batış tarafındaki şavkının kaybolmasıdır. bundan dolayı namaz vakitleri mevsimlere göre sürekli değişir.
-aslında namaz vakitlerinded e güneşin hareketlerine tabiyiz . ama onun takvimsel ve saatle ölçülendirilmesi kolay olduğundan diyanet başkanını yanıltıyor. Oradada takvime değil güneşin vakitlerine tabiyiz. Ama onun bu söylemine göre sanki takvime tabiyiz. gerçekten takvime tabi olsaydık . bütün dünya da namaz vakitlerini sabitlememiz gerekirdir. Mevsimler vs de hep aynı saatlerde sabahı öğleyi kılardırk.
-ramazanın hilale bağlanması zaman ve asırlar üstü ve medeniyetler üstü enfes bir ölçüdür. Matbaanın , takvimin , saatlerin üstünde onlarla barışık bir usullendirmedir. Bedevi de hadari de anlar. Medeni ve teknolojik refah seviyesi dini değerlere uygulanmaz . ama dini değerleri n yaşanmasının hizmetine sunulur.
Dinin değerlerinin ritüel ve içerik kavram ve mantalite olarak revize edilmesi zamana uydurulması ameliyesinin adı modernizmdir. Ve modernizm tanrıtanımazlığın Müslümanlara oryantalistleri okumak ve etkilenmek yoluyla bulaşan akıl hastalığıdır.
Dini yetkinliği olmayan bir adamın , dini konularda konuşması yobazlıktır. Diyanet kurumunun başına gelmiş adamın o görevde olmasa hiçbir Müslüman tarafından fetvasına itibar edilmez. Ankara ilahiyat fakültesi hocası olarak sözlerini kimse ciddiye almazdı.. Çünkü İslami ilimler de alt yapısı yoktur. Selasetu dakika diye televizyonda Arapçayı parçalayan adam ın kavuğu göstermelik , sakalı da sonradan bırakmadır sünnet olduğundan değildir.
-laik bir devletin camileri idare etmek vs için kurduğu ama Müslümanlara nezaketsizlikten terbiyesizliğe kadar bir çok şeyi yaptırdığı kurumu nun başına oturunca , başörtüsünün kamu dairelerinde ve okullarında hala yasak olduğu bir ülkede yaşadığını unutup dini ibadet şekillerinde ve kurallarında düzenleme cesaretini göstermek erkeklik değildir. Ve yüce Allah kendisine ve indirdiği değerlere erkekleneneleri elbette görmektedir.
- islam aleminde takvim birliği sağlanması dini değil teknik bir meseledir. daha ziyade siyasidir. birşey dinin hedefleri arasında değilse onu dini hedefler listesine almak ile o fiil dini hale gelmez.
bütün islam ülkelerinin aynı gün oruç tutup açması da dinen gerekli değildir.
hac da haremeyn ikliminin bir yerinde ayın hilalinin görülmesi esastır. bin kusur yıldan beri bu amel böyledir. asrı saadette de böyleydi.
diyanet işleri başkanının bir adım daha ileri gidip bir gün önce arafatta vakfeye durmasını bekliyoruz. çünkü eğer kendisi dediğine inanıyorsa haccı olmuyor. eğer öyylede olur böyle de olur diyorsa o zaman ha öyle ha böyle diğer müslümanlarla yapsın haccını. ve kendini ve bizi küçük düşürmesin cümle aleme rezil etti türkiyeyi. bula bula bunu mu diyanet işleri başkanı yaptınız diyorlar.
bir daha yazıyorum. eğer dediğinde ısrarcı ve samimiyle bir gün önce dursun arafatta vakfeye . hac arafattır çünkü. haccı olmuyor çünkü :))
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder