VEKALETLE KURBAN KESTİRMENİN HÜKMÜ HAKKINDA BİR HATIRLATMA I
kurban kesmek şartlarını taşıyanlara vacibtir.
esas olan kurbanı sahibinin kendisinin kesmesidir.
kendisi kesemeyen kurbanını kesmeye muktedir bir insana kurbanının
kestirir. ama kurbanının başında durup kesime şahitlik etmelidir.
son yıllarda müslümanların arasında etleri zayi etmeyelim , tesbitiyle
başlayan bir adet giderek kurban kesmedeki islami edeplerin ve sünnet
ölçülerinin dışına taşmaktadır.
1-İHH ve saire yapılanmalar kurban vekaletleri alıp başka ülkelerde kestirdiklerini söylemektedirler.
bu caiz değildir.
-meşru olan kurbanın sahibinin gözetiminde yaşadığı mahalde jesilmesi
ve sahibinin onun kanının akıtılmasına şahid olması ve etinden
yemesidir. ve yakınlarına da o etten dağıtmasıdır.
-bütün bunlar
efendimizin ameliyle sabit sünnetlerdir ve başka yerlerdeki insanların
yemesi için kurbanın vekaletle kestirilmesi kurban vecibesinin mecrası
dışına çıkarılması ve çok sayıda sünnetin atıl bırakılmasına sebep olan
batıl bir hayır görüntüsü verilmiş şerdir.
ibadetlerin mecrasından
çıkarılması , hayır kasdıyla da olsa caiz değildir. müslümanların
düşüncesizce bu işe ön ayak olması vahimdir.
2-Kurban etinin cemaat
, grup yada vakıfların gözetimine verilmesi ve kıtım kıtım kuran
kurslarında ya da hayır kurumları tarafından dağıtılması da caiz
değildir. depolarda bekletilip peyderpey dağıtılması da caiz değildir.
kurban etinin islam fıkhında dağıtılması şartlarını taşıyanlara hemen
dağıtılması gerekir. kurban eti toplayanların onun üzerinde sadaka- ya
da hayır lardaki gibi tasarrufta bulunması caiz değildir.
3-bu
etlerin yalnızca müslümanlara dağıtılması , kemiklerinin çöpe atılmaması
da gerekir. hayor kurumlarının mücerret olarahk sadece dağıtıcı ve
uklaştırıcı rolunu oynamalrı caiz olur.
4-müslümanların kurban
kesmeği hafif bir şey ya da ağır bir yük görmeye başlamalarına da
sebebiyet veren bu uygulamalar allahın emirlerine edepsizce riayet
formatına dönüşmektedir. hatta bazı ailelerde de dönüşmüştür.
onca
müslümanın gözü önünde yaşanan bu yavaşa yavaş kendini kabul ettiren
durumun şeri ölçülerine iade edilmesi her müslümanın üzerine
yükümlülüktür.
Başka
şehirlerde bile değil başka ülkelerdeki aç insanlara kurban eti
ulaştırılması Kurban eti dağıtımında değil , sadaka ve allah için yardım
sandıkları oluşturularak ve imkan varsa o ülkeler kalkındırılarak
yapılmaya çalışılmalıdır.
islam ibadetleri
işleme sünnetini ihlal eden bu uygulamaların içerikleri bugün bazı
müslümanların bu sene hacca gitmeyip paralarını filanca yere
bağışlayalım , bu sene kurban kesmeyip paralarını filanca kuruma
bağışlayalım , bu sene zekatları topluca filanca ülkeye gönderelim ,
demremzedelere verelim devlet onlara ev yapsın vs . hareketlenmelere de
dönüşmek üzeredir.
hac
, zekat gibi ibadetlerin niteliklerini bozacak şekilde sosyal ve
kültürel insani sorumluluklarımızın hizmetine sunulacak şekilde
dönüştürülmesi ilhad ; ve dini değerleri ve ibadetleri modernize etmek
mülhidlerin aklaniyetidir.
1-İHH ve saire yapılanmalar kurban vekaletleri alıp başka ülkelerde kestirdiklerini söylemektedirler.
bu caiz değildir.
-meşru olan kurbanın sahibinin gözetiminde yaşadığı mahalde jesilmesi ve sahibinin onun kanının akıtılmasına şahid olması ve etinden yemesidir. ve yakınlarına da o etten dağıtmasıdır.
-bütün bunlar efendimizin ameliyle sabit sünnetlerdir ve başka yerlerdeki insanların yemesi için kurbanın vekaletle kestirilmesi kurban vecibesinin mecrası dışına çıkarılması ve çok sayıda sünnetin atıl bırakılmasına sebep olan batıl bir hayır görüntüsü verilmiş şerdir.
ibadetlerin mecrasından çıkarılması , hayır kasdıyla da olsa caiz değildir. müslümanların düşüncesizce bu işe ön ayak olması vahimdir.
2-Kurban etinin cemaat , grup yada vakıfların gözetimine verilmesi ve kıtım kıtım kuran kurslarında ya da hayır kurumları tarafından dağıtılması da caiz değildir. depolarda bekletilip peyderpey dağıtılması da caiz değildir. kurban etinin islam fıkhında dağıtılması şartlarını taşıyanlara hemen dağıtılması gerekir. kurban eti toplayanların onun üzerinde sadaka- ya da hayır lardaki gibi tasarrufta bulunması caiz değildir.
3-bu etlerin yalnızca müslümanlara dağıtılması , kemiklerinin çöpe atılmaması da gerekir. hayor kurumlarının mücerret olarahk sadece dağıtıcı ve uklaştırıcı rolunu oynamalrı caiz olur.
4-müslümanların kurban kesmeği hafif bir şey ya da ağır bir yük görmeye başlamalarına da sebebiyet veren bu uygulamalar allahın emirlerine edepsizce riayet formatına dönüşmektedir. hatta bazı ailelerde de dönüşmüştür.
onca müslümanın gözü önünde yaşanan bu yavaşa yavaş kendini kabul ettiren durumun şeri ölçülerine iade edilmesi her müslümanın üzerine yükümlülüktür.
islam ibadetleri işleme sünnetini ihlal eden bu uygulamaların içerikleri bugün bazı müslümanların bu sene hacca gitmeyip paralarını filanca yere bağışlayalım , bu sene kurban kesmeyip paralarını filanca kuruma bağışlayalım , bu sene zekatları topluca filanca ülkeye gönderelim , demremzedelere verelim devlet onlara ev yapsın vs . hareketlenmelere de dönüşmek üzeredir.
hac , zekat gibi ibadetlerin niteliklerini bozacak şekilde sosyal ve kültürel insani sorumluluklarımızın hizmetine sunulacak şekilde dönüştürülmesi ilhad ; ve dini değerleri ve ibadetleri modernize etmek mülhidlerin aklaniyetidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder