21 Kasım 2012 Çarşamba

CUMHURİYETÇİLERİN ILIMLI İSLAMI KİTLELERE KABULLENDİRME GİRİŞİMLERİ

CUMHURİYETÇİLERİN ILIMLI İSLAMI KİTLELERE KABULLENDİRME GİRİŞİMLERİ

Mislüman kitlelerin eski dönemlerdeki ulemanın nakledegeldiği ama batılı devletlerin de cumhuriyeti kuranlarla durdurulması konusunda ön anlaşma içinde oldukları İslami anlayış ve değerler ve onların esnetilerek yok edilmesi şu sıralamayla olmuştur.

1. Esnetme laik demokratik bir sistemle yönetilmenin caiz olması ve islamın bir yönetme ve yönetilme yöntem ve hukukunun olmaması tezidir.
Bununla İslam dinin laik demokratik sistemle uyumlu olması ve hatta islamın devlet yöneticilerine karşı çıkmamak ile ilgili degerlerinin bunu gerektirdigi neticesi dini bir gereklilik olarak ortaya atılmıştır.

2. esnetme halifelik ve devlet başkanlığının bugunkü meclisin ve demokratik sistemin ruhunda mündemic olduğu söylemidir.
Demokrasi halkın kendi kendisini idare etmesiyse , İslam buna olur verir. Çünkü eskiden halife diye isimlendirilen seçimle gelen ya da gelmesi gereken ‘’ devlet başkanı’’ aynısıyla demokrasi de vardır ve farklılık isim farklılığıdır .
3. esnetme devlet başkanına ait olan yetkiler ve sorumluluklardan olan ; islamın uygulanması , adaletin dağıtılması, cihad ameliyesine liderlik etme , Cuma bayram ve hukuk değerlerinin tatbikine işraf etme konularında olmuştur.
bunun için ; fukahanın ictihadlarının dinden olmayıp onların vicdani kanaatleri olduğu , bu hukuki kanaatlerle demokratik çağdaş hukukçuların kanaatlerinin aynı olduğu ve benzeştiği vurgulanarak. Aslı kitap ve sunnete ve icmaya dayanan hukuki ictihadlarla aslı insanlığın medeni gelişmişlik aklaniyetine dayanan hukuki mütalaalar eş tutulmuştur.

cihad gibi müesseseler, öncelikle ahlaki değerler mihverine kaydırılıp , savaşla ilgili ayetler de kendilerine hücum edilenlerin kendilerini savunma hakkı olarak nitelenerek cihadın ialayı kelimetullah boyutu İslami degerler mifredatından çıkarılarak bir saptırmaya gidilmiştir.

İslam barış demektir. Ve savaş durumunda bile bize ahlaklı olmayı emreder denilerek bu İslami kavram da medenileştirilmiştir.

4. esnetme kişilerin dini değerleri isterlerse yapıp isterlerse yapmayacakları dinin bir vicdan işi olduğu temellendirmesiyle olmuştur. Dinde zorlama yoktur ayeti de buna en büyük delil olarak sunulmuştur.
Allah peygamber gönderip onca emri ve nehyi 23 sene de indirmiş, peygamber cezai uygulamalarda bulunmuştur .
ama buna rağmen din vicdan işidir. Ve insanlar isterlerse namaz kılarlar istemezlerse kılmazlar. Kılmayanlar Allahın emrini dinlememiş olabilirler ama onlara niye kılmıyorsunuz diye baskı yapılması dinde yoktur. Çünkü din vicdan işidir.
insanlar zina ederlerse recm edilmezler. Çünkü recm kuranla sabit değildir.
oruç tutmayanları kınayanlar onların tutmama haklarını ihlal etmektedirler.
- dini nikah ve boşanma diye bir şey yoktur . demokratik sistem mahkemelerinin kararları geçerlidir.
-miras hukuku ve kadın ve erkeklerin paylarıyla ilgili düzenlemeler içeren ayetler o zamanki toplum düzeni ve adetlerini esas alarak olan düzenlemelerdir. Bugun ku medeni toplum da kadınlarda çalışmakta oldugundan kadınların payları ve diğer paylarla alakalı ayetler mülgadır. Miras hukuku ile ilgili naslar o şartların hukumleridir. Bu zamana dair degil. Bilindiği gibi şartlar degiştikçe hukumler de degişir.
-şiilik Alevilik ve diğer İslam mezheplerinin hepsi islamın üyesidir. Şiilik de İslami bir anlayıştır.
cUMHURİYETÇİLERİN ILIMLI İSLAMI  KİTLELERE KABULLENDİRME GİRİŞİMLERİ

Mislüman kitlelerin eski dönemlerdeki ulemanın nakledegeldiği ama batılı devletlerin de cumhuriyeti kuranlarla durdurulması konusunda ön anlaşma içinde oldukları İslami anlayış ve değerler ve onların esnetilerek yok edilmesi şu sıralamayla olmuştur. 

1. Esnetme laik demokratik bir sistemle yönetilmenin caiz olması ve islamın bir yönetme ve yönetilme yöntem ve hukukunun olmaması tezidir. 
Bununla İslam dinin laik demokratik sistemle uyumlu olması ve hatta islamın devlet yöneticilerine karşı çıkmamak ile ilgili degerlerinin bunu gerektirdigi neticesi dini bir gereklilik olarak ortaya atılmıştır. 

2. esnetme halifelik ve devlet başkanlığının bugunkü meclisin ve demokratik sistemin ruhunda mündemic olduğu söylemidir. 
Demokrasi halkın kendi kendisini idare etmesiyse , İslam buna olur verir. Çünkü eskiden halife diye isimlendirilen seçimle gelen ya da gelmesi gereken ‘’ devlet başkanı’’ aynısıyla demokrasi de vardır ve farklılık isim farklılığıdır . 
3. esnetme devlet başkanına ait olan yetkiler ve sorumluluklardan olan ; islamın uygulanması , adaletin dağıtılması, cihad ameliyesine liderlik etme , Cuma bayram ve hukuk değerlerinin tatbikine işraf etme konularında olmuştur. 
bunun için ; fukahanın ictihadlarının dinden olmayıp onların vicdani kanaatleri olduğu , bu hukuki kanaatlerle demokratik çağdaş hukukçuların kanaatlerinin aynı olduğu ve benzeştiği vurgulanarak. Aslı kitap ve sunnete ve icmaya dayanan hukuki ictihadlarla aslı insanlığın medeni gelişmişlik aklaniyetine dayanan hukuki mütalaalar eş tutulmuştur. 

cihad gibi müesseseler, öncelikle ahlaki değerler mihverine kaydırılıp , savaşla ilgili ayetler de kendilerine hücum edilenlerin kendilerini savunma hakkı olarak nitelenerek cihadın ialayı kelimetullah boyutu İslami degerler mifredatından çıkarılarak bir saptırmaya gidilmiştir. 

İslam barış demektir. Ve savaş durumunda bile bize ahlaklı olmayı emreder denilerek bu İslami kavram da medenileştirilmiştir. 

4. esnetme kişilerin dini değerleri isterlerse yapıp isterlerse yapmayacakları dinin bir vicdan işi olduğu temellendirmesiyle olmuştur. Dinde zorlama yoktur ayeti de buna en büyük delil olarak sunulmuştur. 
Allah peygamber gönderip onca emri ve nehyi 23 sene de indirmiş, peygamber cezai uygulamalarda bulunmuştur . 
ama buna rağmen din vicdan işidir. Ve insanlar isterlerse namaz kılarlar istemezlerse kılmazlar. Kılmayanlar Allahın emrini dinlememiş olabilirler ama onlara niye kılmıyorsunuz diye baskı yapılması dinde yoktur. Çünkü din vicdan işidir. 
insanlar zina ederlerse recm edilmezler. Çünkü recm kuranla sabit değildir. 
oruç tutmayanları kınayanlar onların tutmama haklarını ihlal etmektedirler.
- dini nikah ve boşanma diye bir şey yoktur . demokratik sistem mahkemelerinin kararları geçerlidir. 
-miras hukuku ve kadın ve erkeklerin paylarıyla ilgili düzenlemeler içeren ayetler o zamanki toplum düzeni ve adetlerini esas alarak olan düzenlemelerdir. Bugun ku medeni toplum da kadınlarda çalışmakta oldugundan kadınların payları ve diğer paylarla alakalı ayetler mülgadır. Miras hukuku ile ilgili naslar o şartların hukumleridir. Bu zamana dair degil. Bilindiği gibi şartlar degiştikçe hukumler de degişir. 
-şiilik Alevilik ve diğer İslam mezheplerinin hepsi islamın üyesidir. Şiilik de İslami bir anlayıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder