21 Kasım 2012 Çarşamba

İslamda kölelik


ASIL 1 : İslam fıkhı kölelik müessesesini kabul eder, aslı kuran da vardır, köle satın alınıp satılabilir, azad edilebilir, bunların asılları kuranda vardır, bu alınıp satılmanın kuran la meşru kılınmasından dolayı köle alınıp satılma açısından mal hükmündedir, bunun aslı da savaş ganimeti olarak pay edilmesindendir. pay ın maddi karşılığı vardır.
ama sizin gibi düşünenler, varsa hala ; köleleri sahiplerine para verip hürleştirebilirler. o ayrı bir bahistir.

ASIL 2: köle alınıp satılabilir deyip badenine bakılmaz bakılamaz diyen hiçbir allahın kulu bu güne kadar gelmemiştir,
aynı satın alan şahsın , satın aldığı mala bakması caiz değildir, diyen bir allahın kulu gelmediği gibi.,

ASIL 3; köle ile sahibi olan erkek ilişkiye girebilir, köleyi bir başkasıyla evlendirebilir. köle kadından çocuk sahibi olabilir, peygamberimiz savaş esirlerini köle olarak dağıtmış, 4 buyuk halife bunu devam ettirmiş , peygamberimiz hediye köle ile ilşikiye girmiş 4 büyük sahabi de evlenmişler ilişkiye girmişler ya da hükümleri zamanında bu uygulamaları onaylamışlardır.

ASIL 4 : "cariyenin avretine bakılabilir mantığı allahın kuranda tanımladığı islamla bağdaşmaz ” işte öyle bir laftır, cariyeyi satın alan onunlailişkiye girebilir, çünkü peygamberimiz girmiştir, cariye hediye edilebilir, çünkü peygamberimiz hediye almış kabul etmiştir, hediye olarak kabul edilen şey hediye olarak verilebilir de demektir.
bütün bunlara rağmen nir insan ; cariye ile ilişkiye girilebilmesini kabul etmezse (tamam ayn bir konudur derim ) eyvallah, ama cariyeyle ilişkiye girilebileceğini kabul edip avretine bakmak caiz değildir derse ..ona , allah iyiliğini versin derim .

ASIL 5 ; allahın kuranda tanımladığı İslam , mı : :)))
allah kuranda İslam tanımladı lafı , malum çevrelerin lafıdır, allah kuranda İslam tanımladı lafının kuranda delili yoktur, sünneti olmayan İslam özlemindekilerin kullandıkları bir ifadedir, ama konuyla da hiçbir alakası zaten yoktur.

ASIL 6 ; günümüzde kölelik kalmadı, cariye kalmadı, suudda evinde malezyalı hizmetçi çalıştıranlar var bir tek. hepimiz buluğa ermiş kızların memleketlerinden uzağa yolculuk etmelerinin caiz olmadığını biliyoruz. Caizse belirtin kuran da Allahın tanımladığı İslam daki delilini yazın .
Kendilerinin nikah düşecek erkeklerin bulunduğu ortamlarda kaldıklarını biliyoruz. Ve ortadaki ilişki hikayelerini , intiharları da biliyoruz.
uygulaması kalmamış kölelikle uğraşan Adnan beyi gündem yapıp tartışacağınıza gözünüz kesiyorsa vakıadan bahsedin ve bu müessesenin köleliğin yerini aldığını söyleyin . ve uzak durun.
48 dakika önce • 1

ASIL 1 : İslam fıkhı kölelik müessesesini kabul eder, aslı kuran da vardır, köle satın alınıp satılabilir, azad edilebilir, bunların asılları kuranda vardır, bu alınıp satılmanın kuran la meşru kılınmasından dolayı köle alınıp satılma açısından mal hükmündedir, bunun aslı da savaş ganimeti olarak pay edilmesindendir. pay ın maddi karşılığı vardır.
ama sizin gibi düşünenler, varsa hala ; köleleri sahiplerine para verip hürleştirebilirler. o ayrı bir bahistir.

ASIL 2: köle alınıp satılabilir deyip badenine bakılmaz bakılamaz diyen hiçbir allahın kulu bu güne kadar gelmemiştir,
aynı satın alan şahsın , satın aldığı mala bakması caiz değildir, diyen bir allahın kulu gelmediği gibi.,

ASIL 3; köle ile sahibi olan erkek ilişkiye girebilir, köleyi bir başkasıyla evlendirebilir. köle kadından çocuk sahibi olabilir, peygamberimiz savaş esirlerini köle olarak dağıtmış, 4 buyuk halife bunu devam ettirmiş , peygamberimiz hediye köle ile ilşikiye girmiş 4 büyük sahabi de evlenmişler ilişkiye girmişler ya da hükümleri zamanında bu uygulamaları onaylamışlardır.

ASIL 4 : "cariyenin avretine bakılabilir mantığı allahın kuranda tanımladığı islamla bağdaşmaz ” işte öyle bir laftır, cariyeyi satın alan onunlailişkiye girebilir, çünkü peygamberimiz girmiştir, cariye hediye edilebilir, çünkü peygamberimiz hediye almış kabul etmiştir, hediye olarak kabul edilen şey hediye olarak verilebilir de demektir.
bütün bunlara rağmen nir insan ; cariye ile ilişkiye girilebilmesini kabul etmezse (tamam ayn bir konudur derim ) eyvallah, ama cariyeyle ilişkiye girilebileceğini kabul edip avretine bakmak caiz değildir derse ..ona , allah iyiliğini versin derim .

ASIL 5 ; allahın kuranda tanımladığı İslam , mı : :)))
allah kuranda İslam tanımladı lafı , malum çevrelerin lafıdır, allah kuranda İslam tanımladı lafının kuranda delili yoktur, sünneti olmayan İslam özlemindekilerin kullandıkları bir ifadedir, ama konuyla da hiçbir alakası zaten yoktur.

ASIL 6 ; günümüzde kölelik kalmadı, cariye kalmadı, suudda evinde malezyalı hizmetçi çalıştıranlar var bir tek. hepimiz buluğa ermiş kızların memleketlerinden uzağa yolculuk etmelerinin caiz olmadığını biliyoruz. Caizse belirtin kuran da Allahın tanımladığı İslam daki delilini yazın .
Kendilerinin nikah düşecek erkeklerin bulunduğu ortamlarda kaldıklarını biliyoruz. Ve ortadaki ilişki hikayelerini , intiharları da biliyoruz.
uygulaması kalmamış kölelikle uğraşan Adnan beyi gündem yapıp tartışacağınıza gözünüz kesiyorsa vakıadan bahsedin ve bu müessesenin köleliğin yerini aldığını söyleyin . ve uzak durun.

kullu hizbin bima ledeyhim ferihun :
zaten tartışan da yok .
çok yoğun bir zaman diliminden sonra bir bakayım dedim bu yazılara rastladım bir iki cümle kanaat izhar ettim .
kimsenin kanaatine dininene de sözüm yoktur.
hallacın dediği gibi :

Ey bu hayyin adamı
benim için bir şeyler söyleyeceksen eğer
O katı kalbinden değil
halimden esinlen
Bana ne insanlardan
beni nice nice almışlardır işimden gücümden
Benim dinim banadır
onların diniyle alakam yoktur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder